strategy and tactics

marketing check

marketing check-up

Met welke argumenten haal ik mijn doelgroep over de streep? Kan ik met dezelfde middelen meer resultaat behalen?

Het is goed zo nu en dan eens “van bovenaf” te overdenken waar we precies aan werken en of dit toekomstbestendig is. De wereld om ons heen verandert in een razend tempo. “Digitale transformatie” heeft invloed op zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Niet alle branches zullen even snel veranderen maar de levenscycli van bedrijven in het algemeen wordt steeds korter.  De checklist, waarbij zowel naar de strategische als praktische kant wordt gekeken, is gratis. U kunt hem hier aanvragen.

 

 

advies op hoofdlijnen

Als u heeft aangegeven dat op prijs te stellen kom ik vrijblijvend bij u langs om de marketing checklist te bespreken. Op basis hiervan zou ik u kunnen voorzien van een advies ten aanzien van de kansen op korte én langere termijn. Een praktische blauwdruk, waarbij wordt gekeken naar de mogelijkheden hierop creatief en kosteneffectief in te spelen.

future proof strategy

Marketing strategy

sustainability.

Analyse

Externe factoren brengen in beeld welke kansen er vanuit de markt zijn om u business of organisatie te verbeteren, maar ook welke bedreigingen er op u afkomen. Het hiertegenover plaatsen van uw eigen sterke en zwakke punten dient als uitgangspunt voor het opstellen van een strategie die u een duurzaam concurrentievoordeel oplevert. 

Strategie

Doelstellingen zijn altijd uitgangspunt. Of dit nu een bedrijf of publieke organisatie betreft, het resultaat telt. Bekendheid, omzet of aantal bezoekers. De keuze voor de wijze waarop men dit wil bereiken, de strategie, kan verschillen. Denk aan de positionering ten opzichte van de concurrent, de keuze voor een specifieke doelgroep of afzetkanaal, de breedte van het assortiment of de prijszetting. 

Uitvoering

Het in kaart brengen van de customer journey is een belangrijk uitgangspunt voor de acties die dienen te worden uitgezet. Een optimale inzet van marketing- en communicatiemiddelen is consistent met de uitgangspunten van de strategie, en ten opzichte van elkaar. En hoe verloopt het aankoopproces? Waar kan ik mijn doelgroep bereiken?  Hoe willen zij worden aangesproken?

blijf op de hoogte

Nieuwsbrief: 1 x per kwartaal het laatste nieuws en wetenswaardigheden.

We gebruiken cookies om u de beste online ervaring te geven. Door akkoord te gaan accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.