Gratis strategy check

Strategy check

Een strategie is noodzakelijk om ook op langere termijn de concurrentie de baas te kunnen. Waar liggen de beste kansen? En met welke argumenten haal ik mijn doelgroep over de streep? 

Als u de vragen via de link invult, bedenkt u zichzelf waarschijnlijk dat lang niet alles vastligt. Hoe kan dat ook. Iedereen heeft het druk met de waan van de dag. Maar zo nu en dan eens goed overdenken waar we nu mee bezig zijn en of dit toekomstbestendig is, is niet onverstandig. De wereld om ons heen verandert in een razend tempo. “Digitale transformatie” heeft invloed op zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Niet alle branches zullen even snel veranderen maar de levenscycli van bedrijven in het algemeen wordt steeds korter.

advies op hoofdlijnen

Als u de vragenlijst heeft ingevuld neem ik op korte termijn contact met u op voor het presenteren van mijn advies ten aanzien van uw strategie. Geen hoogdravende rapporten, maar hopelijk inspirerend en leerzaam om te kijken of u de kansen in de markt naar de toekomst toe nog beter kunt benutten.

future proof strategy

Marketing strategy

sustainability.

Analyse

 Externe factoren brengen in beeld welke kansen er vanuit de markt zijn om u business of organisatie te verbeteren, maar ook welke bedreigingen er op u afkomen. Het hiertegenover plaatsen van uw eigen sterke en zwakke punten dient als uitgangspunt voor het opstellen van een strategie die u een duurzaam concurrentievoordeel oplevert. 

Strategie

Doelstellingen zijn altijd uitgangspunt. Of dit nu een bedrijf of publieke organisatie betreft, het resultaat telt. Bekendheid, omzet of aantal bezoekers. De keuze voor de wijze waarop men dit wil bereiken, de strategie, kan verschillen. Denk aan de positionering ten opzichte van de concurrent, de keuze voor een specifieke doelgroep of afzetkanaal, de breedte van het assortiment of de prijszetting. 

Uitvoering

Naast de welbekende marketing mix is het in kaart brengen van de customer journey een belangrijk uitgangspunt voor de acties die dienen te worden uitgezet. Een optimale inzet van marketing- en communicatiemiddelen is consistent met de uitgangspunten van de strategie, en ten opzichte van elkaar. En hoe verloopt het aankoopproces? Waar kan ik mijn doelgroep bereiken?  Hoe willen zij worden aangesproken?

blijf op de hoogte

Nieuwsbrief: 1 x per kwartaal het laatste nieuws en wetenswaardigheden.

We gebruiken cookies om u de beste online ervaring te geven. Door akkoord te gaan accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.